VERNO MATERIEELVERHUUR

Vernieuwde huisstijl die herkenbaar blijft voor de klant

Verno is een bedrijf dat altijd zorgt dat hun machinepark up to date is. Dat is ook belangrijk als materieelverhuurder. Maar in de eigen woorden van Verno “Kan de uitstraling van onze panden, auto’s en andere zaken niet achterblijven.” Het logo is inmiddels jaren oud en de letters BV zijn ooit onderdeel van het logo geworden.
Eigenlijk is dat niet meer van deze tijd.

Vraag van de klant:

We willen een vernieuwde uitstraling, passend bij deze tijd maar het merk (de branding) zoals we die de afgelopen jaren hebben opgebouwd mag niet overboord worden gezet. De nieuwe uitstraling moet zelfs voor uitbreiding van het merk zorgen.

De randvoorwaarden die wij meekregen waren:
(A) We kiezen voor een kleine aanpassing van de huisstijl, een modernisering. Het logo moet subtiel veranderd worden; eigentijds maar toch heel vertrouwd en herkenbaar ‘Verno’.

(B) De elementen die moeten blijven bestaan zijn in ieder geval de cirkel, de tekst en het lettertype, de kleuren en de algehele herkenbaarheid. De toevoeging BV willen we niet in het nieuwe logo terug laten komen.

De aanpak:

We hebben eerst het oude logo geanalyseerd en gekeken wat het zo herkenbaar maakt. Daarna volgde het onderzoek. Wat zijn de mogelijkheden en wat kan absoluut niet? Is het logo toepasbaar op een bedrijfspand en wagenpark, maar ook op een pen, social media en de website? Overal moeten het gevoel en de uitstraling gelijk zijn.