Diensten

Strategie en Concept

Wij helpen jouw bedrijf groeien in een constant veranderende wereld. Door zowel focus te houden als nieuwe kansen te creëren, zorg je ervoor dat jouw merk relevant blijft en over 100 jaar nog steeds bestaat. Je merk verduurzamen noemen we dat.

Dat begint met een plan voor de langere termijn, het uitstippelen van een strategie. De manier waarop je dat plan gaat uitvoeren is de tactiek. Strategie staat voor (toekomst)visie en tactiek staat voor missie.

Als je op missie gaat vertrek je altijd vanuit een startpunt, het nu. Als het goed is weet je waar je heen wilt en hoe je daar moet komen. Zo is het ook met jouw merk. Waar sta je nu, waar wil je naartoe en hoe kom je daar?

Een goede strategie is niet altijd meteen zichtbaar. In tegenstelling tot tactiek, het korte-termijnresultaat. Neem bijvoorbeeld een kortingsactie. Door korting te geven kun je op korte termijn veel klanten scoren en extra omzet genereren. Maar uit onderzoek (Binet en Field) blijkt dat korting onderaan de streep geen extra winst oplevert en niks doet voor het bouwen aan je merk. Het is dus slimmer om voor je merk of bedrijf een sterke strategie te ontwikkelen.

Is de strategie eenmaal bepaald, dan vertalen we die in een overkoepelend creatief concept; een overtuigende communicatieboodschap die jouw merk onderscheidend maakt. Het concept wordt toegepast in alle communicatie-uitingen zoals huisstijl, reclamecampagnes en website. Wij kunnen je helpen met branding: het positioneren, transformeren en optimaliseren van jouw merk.

Benieuwd naar onze meerwaarde voor jouw merk?
Neem contact met ons op voor een vrijblijvende afspraak.