Groeien is niet altijd groter, beter, meer.

Bedrijven willen vooruit. Blik op de toekomst en gaan. Dat is de aard van het beestje, de ambitie die de ondernemer drijft. Groei, dat is het doel! Maar groei betekent niet altijd groter, beter of meer. Wat dan wel?

Groei begint met heldere doelen
Groei is een constante verandering in een bepaalde richting. Groei gaat over het behalen van doelstellingen. Bedrijfsdoelstellingen en daaruit voortvloeiende marketingdoelstellingen. En die zijn breed en soms heel persoonlijk. Een ondernemer die wil dat alles soepel draait op kantoor zodat ze meer tijd met haar gezin door kan brengen, een bedrijf dat meer van betekenis wil zijn voor de wereld of een team dat met zijn innovatie de wereld wil veroveren. Zomaar een paar voorbeelden.

Waarom doe je wat je doet?
Een deel van je doelen komt voort uit je intrinsieke motivatie; wat drijft jou?  Waarvoor stap jij iedere dag met enthousiasme je bed uit? En hoe motiveer jij je team - je grootste kapitaal - om te helpen bij de vertaling van jouw visie naar realiteit?Zo is de missie van Tony Chocolonely ‘samen maken we chocolade 100% slaafvrij’ een hele heldere en vormt het de rode draad bij iedere keuze en uiting, bij alles wat ze doen. En Coolblue doet ‘alles voor een glimlach’, waarmee ze het verschil maken met alle andere partijen die dezelfde koelkast - soms zelfs goedkoper - kunnen leveren. Oftewel, prijs is niet altijd leidend in de keuze van je afnemer. Je snapt het, zo’n missie vormt het bestaansrecht en het onderscheidend vermogen van je bedrijf. Dat verdient je aandacht.
 
Mijn doel is geld verdienen
Geld is als zuurstof voor je onderneming. Je hebt het nodig om te kunnen leven. Het mooie van een duidelijke missie is dat het vaak een goede omzet tot gevolg heeft. Het vormt namelijk de aantrekkingskracht voor afnemers die jou verkiezen boven een andere aanbieder en ook terugkomen. Een heldere missie waar mensen zich mee kunnen identificeren zorgt voor betrokken medewerkers en loyale klanten.

Laten we proosten op jouw succes!
Ben je toe aan groei? Kom eens langs voor een goed gesprek. Zal je zien dat wij over, pak ‘m beet een jaar, samen proosten op jouw succes. Cheers!